Oferta pracy

Chief Accountant (start-up company)

Wyser Sp. z o.o.

  • Warszawa

    Warszawa, Masovian
  • offer expired a month ago
  • contract of employment
  • full-time
  • manager / supervisor
  • Immediate employment

Recruitment for

Our client is an infrastructure investment company investing in renewable energy projects (solar, wind, EV charging, grid battery systems, etc.) across Europe. They went through the major changes and currently relaunching their own operations in Poland. Therefore, we are seeking someone who will help to set-up the financial administration in Poland and takes full responsibility for it, starting with selecting the relevant software to signing off the annual accounts. The job will be hands on, and quite diverse. This role will be the first person active inside the team on finance.

Your responsibilities

  • Full responsibility for the financial administration in Poland (currently 4 legal entities and growing)

  • Keep track of accounts payable and receivables

  • Maintain the bookkeeping of bank payments received

  • Review and code funds received from investors and lenders

  • Review and code all investments and divestments in projects and companies

  • Review balance sheet reconciliations and calculations (including accruals, prepayments and deprecation) prepared by the outsourced accountants for accuracy

  • Review all staff expense claims to ensure that they have been correctly completed and authorized

  • Prepare cash flow overviews for the head office

  • Full responsibility for all tax filing (CIT, VAT, social security taxes and any other relevant taxes)

  • Accounting support with the dissolution of the existing joint ventures

  • Liaising with the head office financial accountant on technical matters with regards to intercompany transactions, reconciliations, and financial reporting

  • Supporting the financial and tax structuring of investment transactions

  • Supporting the financial and tax due diligence of investment transactions

  • Reporting to the country director and the MD’s of the head office

  • Prepare financial information as required and matched to the relevant stakeholders

Employer requirements

  • Relevant education, such that the team can rely on the candidate’s knowledge of Polish accounting and tax regulations and that the candidate is sufficiently trained. He or she should be able to explain and instruct other colleagues on accounting and tax regulations with regards to possible transactions

  • Excellent (fluent!) knowledge of Polish and English

  • Preferably at least 5 years of full working experience with one of the big 4 companies or something similar

What employer offers

  • Competitive salary and bonus arrangements

  • High growth environment working with a top team in the business set on a path of growth

Wyser Sp. z o.o.

Jesteś w miejscu, w którym łączymy utalentowanych managerów średniego i wyższego szczebla z rozwijającymi się firmami.

Wyser należy do globalnego Holdingu Gi Group, jesteśmy obecni w 13 krajach na całym świecie,: Brazylii, Bułgarii, Chinach, Francji, Węgrzech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Hiszpanii i Turcji.

Jako zespół wierzymy w moc długofalowych relacji i wspieramy kandydatów na każdym szczeblu ich kariery zawodowej. Patrzymy na rynek z dwóch perspektyw: firm i kadry managerskiej. Dzięki "szytym na miarę" rozwiązaniom, umożliwiamy właściwe dopasowanie oczekiwań rozwijających się organizacji i utalentowanych managerów.

Nasz zespół składa się z doświadczonych konsultantów mających szeroką wiedzę w określonych specjalizacjach oraz dużą znajomość rynku. Wspieramy firmy w analizie ich potrzeb i przeprowadzeniu procesów rekrutacyjnych, dopasowując profil kandydatów do specyfiki działalności firmy. Kandydatom poszukującym nowych wyzwań zawodowych zapewniamy profesjonalne doradztwo nie tylko podczas procesu rekrutacyjnego, ale również w konsekwentnym budowaniu ścieżki zawodowej.

Pomożemy Tobie znaleźć odpowiednie i indywidualnie dopasowane rozwiązania w zakresie procesów rekrutacyjnych, w obszarach specjalizacji którymi się zajmujemy.

Znamy rynek i uważnie śledzimy trendy, dzięki czemu potrafimy przewidzieć i wyprzedzać zachodzące zmiany. Cenimy dokładność oraz skrupulatność i nie uznajemy kompromisów. Nasza współpraca jest w pełni partnerska, co pozwala na nawiązywanie długofalowych relacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o indywidualnym modelu współpracy? A może szukasz nowych wyzwań zawodowych? Skontaktuj się z nami!

Scroll to the company’s profile