Oferta pracy

3M Service Center EMEA Sp. z o.o.

CO Analyst - CRM with German

3M Service Center EMEA Sp. z o.o.O firmie

3M Service Center EMEA Sp. z o.o.

Śrubowa

Wrocław

Nauka i opracowane w 3M nowoczesne technologie znajdują zastosowanie na całym świecie, poprawiając jakość życia. Osiągamy roczną sprzedaż na poziomie 33 miliardów dolarów, a ponad 93 000 naszych pracowników współpracuje z klientami na całym świecie. 3M od lat angażuje się w innowacje. Budując przestrzeń do poszukiwania nowych rozwiązań, zachęcamy i wspieramy naszych pracowników do podejmowania ryzyka w wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Czerpiemy z różnorodności, co owocuje innowacyjnością. U nas możesz wykorzystać swój talent, tworząc rozwiązania, które mają znaczenie.

CO Analyst - CRM (with German)
Work place: Wrocław
CRM Analyst (Customer Relationship Management) allows businesses to manage business relationships and the data and information associated with them.
 
CRM Analyst is the first contact line for business. Service delivery provided by CRM Analyst contains of processes like: Managing Provisional accounts database in Salesforce. CRM analyst process account requests received from 3M Sales representatives from business (scope includes EMEA region). The analyst manage all kind of requests in Salesforce and integrated with SAP.
 
From person on this position high level of customer service, prioritization and team work skills will be required.  

 

Responsibilities:

  • Responsible for monitoring respective CRM work queues for new requests
  • Issue resolution, respecting the cycle time, leveraging work load within a team to meet Service Level Agreements (SLA)
  • Managing all kind of CRM requests, which are:
    Creating new accounts
    Updating existing accounts
    Deactivations
    Processing Potential duplicate accounts
  • Administrating User database in Salesforce for Europe region. Activities provided by analyst are:
    Creating new users
    Updating existing users
    User deactivation/ reactivation
  • Managing Reports/dashboards, public groups and queues within Salesforce platform
  • Dealing with mass changes of different business objects, like accounts, contacts, within Salesforce application
  • Identify opportunities to improve data quality and reduce tasks cycle time
  • Other tasks from the CRM area commissioned by team leader
  • Act according to 3M regulation and policies

Requirements:

  • Bachelor’s degree or higher 
  • Min. 1-2 years of equivalent work experience. Good to have knowledge from: Supply Chain, Pricing, CRM, Salesforce, Reporting, Finance, Customer Service
  • Ability to prioritize tasks
  • Proficiency in English and German (speaking and writing) 
  • Additional foreign language skills will be asset
  • Practical knowledge of Microsoft Excel 
  • A person who works well in a team and is committed to achieving team goals
  • Ability to work in an environment that requires compliance with the rules and orders of the supervisor
  • Proactive attitude to the duties entrusted
  • Analytical and meticulous approach to the tasks entrusted
  • Detailed oriented and enjoys working with operational processes 
  • Ability to prioritize tasks
  • Ability to solve problems and communicate properly 
  • Ability to communicate in other foreign languages will be an asset
  • Analytical mindset
  • Collaborative Team player
  • Knowledge of customer service

Our offer:

  • Attractive compensation
  • Private medical care
  • Life insurance
  • Retirement scheme
  • Multisport card
  • Opportunity to work globally as part of an international organization
  • Work in a dynamic, respectful, inclusive, and friendly environment with an open-door policy
  • A Unique organizational culture focused on collaboration and problem solving
  • Professional training and onboarding package

Interested in our offer?

Apply now!

3M Service Center EMEA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Dubois 41 jako administrator danych informuje, iż dane osobowe kandydatów podane w przesłanych dokumentach będą przetwarzane w celu rekrutacji. Kandydatowi przysługuje prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania, podanie danych jest dobrowolne.

Przesłane przez kandydata dokumenty winny zawierać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przypadku zawarcia w nich danych w zakresie szerszym niż wymagany przepisami kodeksu pracy oraz w sytuacji gdy kandydat chce, aby dane zostały zamieszczone w bazie kandydatów do pracy.

Nauka i opracowane w 3M nowoczesne technologie znajdują zastosowanie na całym świecie, poprawiając jakość życia. Osiągamy roczną sprzedaż na poziomie 33 miliardów dolarów, a ponad 93 000 naszych pracowników współpracuje z klientami na całym świecie. 3M od lat angażuje się w innowacje. Budując przestrzeń do poszukiwania nowych rozwiązań, zachęcamy i wspieramy naszych pracowników do podejmowania ryzyka w wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Czerpiemy z różnorodności, co owocuje innowacyjnością. U nas możesz wykorzystać swój talent, tworząc rozwiązania, które mają znaczenie.

CO Analyst - CRM (with German)
CRM Analyst (Customer Relationship Management) allows businesses to manage business relationships and the data and information associated with them.
 
CRM Analyst is the first contact line for business. Service delivery provided by CRM Analyst contains of processes like: Managing Provisional accounts database in Salesforce. CRM analyst process account requests received from 3M Sales representatives from business (scope includes EMEA region). The analyst manage all kind of requests in Salesforce and integrated with SAP.
 
From person on this position high level of customer service, prioritization and team work skills will be required.  

 

Responsibilities:

  • Responsible for monitoring respective CRM work queues for new requests
  • Issue resolution, respecting the cycle time, leveraging work load within a team to meet Service Level Agreements (SLA)
  • Managing all kind of CRM requests, which are:
    Creating new accounts
    Updating existing accounts
    Deactivations
    Processing Potential duplicate accounts
  • Administrating User database in Salesforce for Europe region. Activities provided by analyst are:
    Creating new users
    Updating existing users
    User deactivation/ reactivation
  • Managing Reports/dashboards, public groups and queues within Salesforce platform
  • Dealing with mass changes of different business objects, like accounts, contacts, within Salesforce application
  • Identify opportunities to improve data quality and reduce tasks cycle time
  • Other tasks from the CRM area commissioned by team leader
  • Act according to 3M regulation and policies

Requirements:

  • Bachelor’s degree or higher 
  • Min. 1-2 years of equivalent work experience. Good to have knowledge from: Supply Chain, Pricing, CRM, Salesforce, Reporting, Finance, Customer Service
  • Ability to prioritize tasks
  • Proficiency in English and German (speaking and writing) 
  • Additional foreign language skills will be asset
  • Practical knowledge of Microsoft Excel 
  • A person who works well in a team and is committed to achieving team goals
  • Ability to work in an environment that requires compliance with the rules and orders of the supervisor
  • Proactive attitude to the duties entrusted
  • Analytical and meticulous approach to the tasks entrusted
  • Detailed oriented and enjoys working with operational processes 
  • Ability to prioritize tasks
  • Ability to solve problems and communicate properly 
  • Ability to communicate in other foreign languages will be an asset
  • Analytical mindset
  • Collaborative Team player
  • Knowledge of customer service

Our offer:

  • Attractive compensation
  • Private medical care
  • Life insurance
  • Retirement scheme
  • Multisport card
  • Opportunity to work globally as part of an international organization
  • Work in a dynamic, respectful, inclusive, and friendly environment with an open-door policy
  • A Unique organizational culture focused on collaboration and problem solving
  • Professional training and onboarding package

Interested in our offer?

Apply now!

3M Service Center EMEA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Dubois 41 jako administrator danych informuje, iż dane osobowe kandydatów podane w przesłanych dokumentach będą przetwarzane w celu rekrutacji. Kandydatowi przysługuje prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania, podanie danych jest dobrowolne.

Przesłane przez kandydata dokumenty winny zawierać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przypadku zawarcia w nich danych w zakresie szerszym niż wymagany przepisami kodeksu pracy oraz w sytuacji gdy kandydat chce, aby dane zostały zamieszczone w bazie kandydatów do pracy.

Ogłoszenie archiwalne