Oferta pracy

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy
Oferta z szybkim aplikowaniem 
co to?
Na oferty z aktywnym „Aplikuj szybko” zaaplikujesz jednym kliknięciem. Korzystają one z danych używanych przez Ciebie przy ostatnim aplikowaniu. Jeśli jeszcze tego nie robiłaś/eś, nie przejmuj się. Za pierwszym razem trafisz na pełny formularz aplikowania.

Customer Service Specialist

Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o. (Gliwice)

  • Bojkowska 59B, Gliwice
    Gliwice, Silesian
  • offer expired 18 days ago
  • contract of employment
  • full-time
  • specialist (Mid / Regular)
  • hybrid work
  • Immediate employment

Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o. (Gliwice)

Bojkowska 59B

Gliwice

Your responsibilities

  • Analyze historical data to continuously improve forecast accuracy (past sales, trends, seasonality),

  • Communicate changes in the demand plan to management & Supply Control Department,

  • Collaborate with Supply Chain Engineering on best practices, working methods, supply chain optimization,

  • Communicate with customers in English,

  • Analyze customer orders and further process them,

  • Solving day–to–day issues with customers,

  • Create and maintain correct sales data in the system (SAP),

  • Create sales and shipping documentation,

  • Manage and coordinate customers’ transport and packaging,

  • Active cooperation with the New Launch team with new projects(send parts outside of the system, manage customer portals – orders, deliveries, and others. Creating material master, scheduling agreements, giving input to IT team for EDI connection, etc.),

  • Cooperate with other departments (Finance, warehouse, quality, new launch, etc.),

  • Cooperate with custom agencies with export documents,

  • Intracommunity sales of goods,

  • Monitor and keep a high level of customer scorecards,

  • Monitor and keep shipping costs (premium freights, packaging) on the optimal level.

Our requirements

  • Bachelor or Master’s degree in Business, Logistics, Supply Chain, or related,

  • At least 1-2 years of related experience within the supply chain (Material Planning, Demand Planning, Customer Service, etc.),

  • SAP (or the other ERP system) knowledge,

  • MS Office knowledge,

  • Fluent in English,

  • Strong customer orientation,

  • Outstanding verbal and written communication skills,

  • Ability to work under time pressure,

  • Team-oriented attitude.

What we offer

  • Employment stability,

  • Remarkable opportunity to gain experience by working in a dynamic and international environment,

  • Further development opportunities,

  • Referral bonus program,

  • The employee recognition program,

  • Attractive salary, bonuses, and benefits package including Luxmed medical package, sport package OK System, entertainment events, and many others,

  • Social benefits found,

  • Skills development budget.

  • Benefits

  • sharing the costs of sports activities

  • private medical care

  • sharing the costs of professional training & courses

  • life insurance

  • fruits

  • integration events

  • corporate sports team

  • preferential loans

  • coffee / tea

  • parking space for employees

  • extra social benefits

  • holiday funds

  • baby layette

  • school layette

  • christmas gifts

  • employee referral program

  • opportunity to obtain permits and licenses

  • charity initiatives

  • family picnics

This is a great opportunity to join us as a Customer Service Specialist/ Demand Planner in our office in Gliwice. In this role, you will be responsible for building long-lasting business relationships with our leading clients from the automotive industry through daily communication in English.

Additinal informations

  • This job offer concern 2 years employment contract.

Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o. (Gliwice)

Tenneco jest globalnym przedsiębiorstwem produkcyjnym, pionierem w zakresie rozwiązań dotyczących systemów oczyszczania spalin oraz bardziej komfortowego, cichego i bezpiecznego transportu. Jesteśmy firmą, która przoduje na świecie jako projektant, producent oraz dystrybutor wyrobów i rozwiązań technologicznych z obszarów Ride Performance i Clean Air. Są one dedykowane dla różnych potrzeb: zarówno rynku pierwszego montażu (OE): samochodów osobowych i ciężarowych, jak i rynku wtórnego (Aftermarket). Pracownicy z 92 zakładów produkcyjnych i 15 centrów inżynieryjnych rozproszonych na całym świecie obsługują naszych klientów dostarczając zaawansowane technologie, uznane jakościowo produkty o rozpoznawalnych markach za pomocą wyróżniających się zdolności produkcyjnych. Centrala firmy zlokalizowana jest w Lake Forest w stanie Illinois (USA), a 32 tysiące naszych pracowników są dowodem na przywiązanie firmy do takich wartości jak sukces naszego klienta, zaangażowanie pracowników oraz zrównoważony rozwój.

Scroll to the company’s profile