Oferta pracy

KYC/AML Officer

Societe Generale SA Oddzial w PolsceO firmie

Societe Generale SA Oddzial w Polsce

Saski Point

Warszawa

Societe Generale S.A. Warsaw Branch is currently looking for candidates (f/m) to be a part of the Wrasaw KYC team (permanent position).

KYC/AML OfficerNumer ref.: KYC/05/2019

Role:

You will be part of the Warsaw KYC team, that covers the client onboarding and review for entities of Societe Generale Group. The position requires a natural interest and curiosity to learn about financial markets and banking activities and the ability to reprioritize tasks in order to enhance our service to the client and internal stakeholders. Candidates must be able to focus in high pressure situations, and are self-motivated to develop themselves through proactive engagement within the team and across business units.
  • Be a single point of contact / hinge between the business lines, compliance and management
  • Facilitate new clients onboarding / existing clients management: perform due diligence controls, write risk assessments, validate / update client profiles
  • Perform KYC/AML support functions

Profile:

  • Fluent business level English (German is considered a plus).
  • 3-5 years recent prior professional employment in a related field.
  • University or business school graduate, with a degree qualifying you to work in the financial sector, majoring in: finance, economics, law or international relations. Graduate degrees are considered a plus.
  • Excellent analytical and writing skills, and willingness to develop these on the job.
  • Good interpersonal and communication skills (sense of service and flexibility that are expected in support functions), and motivation to improve these with experience.
  • Excellent time management and ability to work autonomously.
  • Excellent ability to self-study and engagement to learn under pressure.
  • Responsible, committed with a good attention to detail.
  • First-hand professional experience of the European financial regulatory environment (AML, PEP, tax, etc.), however international experience is considered a plus and may justify basic knowledge of the local regulations.
  • Société Générale is committed to developing and retaining its employees, therefore any previous Group experience is a plus.

Opportunity:

  • Exposure to a very dynamic and international working environment
  • Great team spirit, one of our core principles
  • The chance to learn about all aspects of corporate and investment banking in a support function dealing with business lines across Europe
  • Work closely with stakeholders in a small branch as well as globally across the bank.
  • Great opportunity to develop your analytical writing skills, as well as becoming involved in the creative process that is essential to a modern KYC support unit.
  • Improve your presentation and communication skills through various engagements (business unit trainings, senior management committees for high risk clients, new joiner program, etc.)
  • Understand the bank’s organization through a central business unit and learn about its obligations towards internal and external stakeholders, whilst playing an active role in implementing its strategies
  • Permanent employment contract, attractive compensation and benefits package.

Sounds interesting? If yes, please apply as soon as possible and attached your CV in English.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Na aplikacji prosimy o dopisanie następującej klauzuli: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Societe Generale S.A. Oddział w Polsce dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000 ze zm.).”

Klauzula powinna być podpisana przez kandydata. Gwarantujemy dyskrecję.


Podanie danych jest dobrowolne. Administratorem danych jest Societe Generale S.A. Oddział w Polsce, ul. Marszłkowska 111 Warszawa. Przetwarzania danych odbywa się w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji. Okres, przez który dane będą przetwarzane to 3 (trzy) miesiące, chyba, że wyrażona została zgoda na rekrutację w późniejszych procesach rekrutacyjnych [wówczas okres ten wynosi 6 (sześć) miesięcy]. Każdej osobie wysyłającej CV przysługuje prawo:

  • do żądania dostępu do tych danych, w tym do otrzymania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
  • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Societe Generale S.A. Oddział w Polsce jest jednym z pierwszych banków zagranicznych, które rozpoczęły działalność w Polsce po 1989 roku. Bank oferuje swoim klientom zindywidualizowane rozwiązania finansowe, opierając się na międzynarodowym doświadczeniu w obszarach bankowości inwestycyjnej, finansowania i rynków kapitałowych. Jest czołowym partnerem dla przedsiębiorstw, instytucji finansowych i sektora publicznego.

 

Bankowość korporacyjna i inwestycyjna, w której specjalizuje się polski Oddział, jest jednym z filarów działalności Grupy. Societe Generale, założony w 1864 roku, jest jedną z największych i najstarszych instytucji finansowych na świecie. Grupa zatrudnia 149 000 osób, ciesząc się zaufaniem ponad 31 milionów klientów w 67 krajach.

 

Grupa Societe Generale prowadzi działalność w Polsce od 1976 roku. Zatrudnia pracowników w segmencie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej – Societe Generale Oddział w Polsce, usług leasingowych – ALD Automotive, PEMA, SG Equipment Leasing oraz ubezpieczeń – SG Insurance.

Ogłoszenie archiwalne

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy