Oferta pracy

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy

RTR Accountant with German

DevireO firmie

8 000‐10 000 zł brutto / mies.
  • Warszawa, mazowieckie

  • Ogłoszenie wygasło miesiąc temu
  • Specjalista (Mid / Regular)

Devire to międzynarodowa firma specjalizująca się w usługach rekrutacji, outsourcingu i employer brandingu. Od ponad 30 lat reprezentujemy wiodących pracodawców na rynku europejskim, prowadząc kompleksowe projekty poszukiwań menedżerów i wyspecjalizowanej kadry, wdrażając najnowsze rozwiązania z obszaru usług IT oraz wspierając w budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru.

 

Nasze biura zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach oraz Monachium, Frankfurcie, Pradze i Hradec Kralove.

RTR Accountant with German

Responsibilities

  • Participation in process migration from Local Finance Teams to new established Shared Service Center or taking over the responsibilities for entities already rolled in SSC (internal Knowledge Transfer)
  • Perform accounting operations in Record To Report Area (General Accounting, Fixed Assets, Inventory, Intercompany, etc.) with high quality and efficiency (daily and Month End Close activities)
  • Supervision of complete accounting processes for legal entities (Accounts Receivables, Accounts Payables, Inventory, Intercompany, Treasury)
  • Responsibility for monthly Corporate Reporting Package (incl. Balance Sheet, Profit and Loss Statement, FA table, Aging, etc.)
  • Processing monthly Balance Sheet and P&L fluctuation analysis
  • Prepare Balance Sheet reconciliations
  • Ensuring accuracy and data integrity in the end-to-end financial reporting process by ensuring compliance with the Internal Control System requirements
  • Responding to queries from Operating Company, support Legal Entities and HQ on ad-hoc tasks
  • Contributing to General Ledger process improvement initiatives (including Robotic Process Automation
  • Manage and update internal processes and manuals (e.g. Desktop Procedures, Internal Control System)
  • Identifying and solving common cross-process (PTP, OTC, RTR) issues
  • Provide guidance and support to other team colleagues on technical, professional and client issues at the level of team’s daily duties
  • Supporting Team Leader with organizational and administrational initiatives
  • Perform other tasks related to the processes being established in SSC

We expect

  • University degree in Finance and Accounting/Accounting Certificates or at least 1 year experience in General Ledger Department
  • Previous experience in a Shared Services Company/BPO is a plus
  • Knowledge of SAP or Navision (would be an asset)
  • Written and spoken English (at least B2)
  • Good knowledge in Microsoft Office, esp. Excel
  • Attention to detail and great organization skills
  • Excellent interpersonal skills and ability to work in a team
  • Solution-oriented with strong analytical skills
  • Positive attitude and customer focus
  • Ability to work in a dynamic and changing environment
  • Experience in setting up and implementing process improvements, standardization (would be an asset)
  • Good knowledge of German language as well as in English (at least B2)
Klikając w przycisk „Aplikuj”, „Aplikuj teraz” lub w inny sposób wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne do Devire Sp. z o.o., zgadzasz się na przetwarzanie przez Devire Sp. z o.o., Devire GmbH oraz Devire s.r.o. Twoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu oraz oświadczasz, że akceptujesz naszą Politykę Prywatności (www.devire.pl/polityka-prywatnosci) i Regulamin Serwisu (www.devire.pl/regulamin-serwisu/)

Ogłoszenie archiwalne

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy