3M Service Center EMEA Sp. z o.o.

RTR Specialist - Business Accounting

3M Service Center EMEA Sp. z o.o.O firmie

  • Wrocław
    Wrocław, dolnośląskie
  • Ważna jeszcze 1 dzień
    do: 9 sie 2020
  • Umowa o pracę
  • Pełny etat
  • Specjalista (Mid / Regular)

3M Service Center EMEA Sp. z o.o.

Wrocław

Nauka i opracowane w 3M nowoczesne technologie znajdują zastosowanie na całym świecie, poprawiając jakość życia. Osiągamy roczną sprzedaż na poziomie 33 miliardów dolarów, a ponad 93 000 naszych pracowników współpracuje z klientami na całym świecie. 3M od lat angażuje się w innowacje. Budując przestrzeń do poszukiwania nowych rozwiązań, zachęcamy i wspieramy naszych pracowników do podejmowania ryzyka w wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Czerpiemy z różnorodności, co owocuje innowacyjnością. U nas możesz wykorzystać swój talent, tworząc rozwiązania, które mają znaczenie.

RTR Specialist - Business Accounting
Work place: Wrocław

Job description

  • Performing the month end close process from Business Accounting perspective, including data gathering, consolidation and review of margins, revenue and costs by country or business groups 
  • Driving the preparation of revenue and cost accruals/deferrals  
  • Summarizing all findings for Controllers to support discussions with the business 
  • Creation and analysis of business cases  
  • Supporting one business unit (or multiple divisions) through delivery of effective management information 
  • Production and/or coordination of monthly business review packs 
  • Providing insight of financial performance through accurate, timely and relevant reporting 
  • Interpretation and clear communication of results, reports and analysis 
  • Continuous review and improvement of management information 
  • Raising queries to Finance colleagues based on analysis and insights into Management Information 
  • Performing ad hoc tasks and reporting related to business accounting requested by line or functional manager 

Requirements

  • General and business/management accounting knowledge is desired 
  • Good understanding of financial processes 
  • Bachelor degree in Finance/Accounting 
  • Min 4 years of relevant working experience 
  • Good knowledge of financial statements 
  • Experience in Financial SSC/GSC or working in International environment
  • Good team player working towards common group targets but also leading initiatives 
  • High standard of verbal and written communications skills in English 
  • Must have an very good analytical skills and the ability to collaborate with a multi-department team 
  • Must be a results oriented professional with good problem-solving skills 
  • Ability to multi-task, work independently and/or within a team, pay attention to detail and meet deadlines  
  • Assured self-starter on relevant projects and work is a plus 
  • Good MS Excel & PowerPoint skills 
  • Knowledge of finance systems&tools is an advantage (SAP FI/CO, PeopleSoft, BIBW, BPC, QlikView)

What do we offer

  • Private medical care 
  • Life insurance 
  • Retirement scheme 
  • Multisport card 
  • Opportunity to work globally as part of an international organization 
  • Work in a dynamic, respectful, inclusive and friendly environment with open door policy 
  • Unique organizational culture focused on collaboration and problem solving 
  • Professional training and onboarding package

3M Service Center EMEA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Dubois 41 jako administrator danych informuje, iż dane osobowe kandydatów podane w przesłanych dokumentach będą przetwarzane w celu rekrutacji. Kandydatowi przysługuje prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania, podanie danych jest dobrowolne.

Przesłane przez kandydata dokumenty winny zawierać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przypadku zawarcia w nich danych w zakresie szerszym niż wymagany przepisami kodeksu pracy oraz w sytuacji gdy kandydat chce, aby dane zostały zamieszczone w bazie kandydatów do pracy.

Nauka i opracowane w 3M nowoczesne technologie znajdują zastosowanie na całym świecie, poprawiając jakość życia. Osiągamy roczną sprzedaż na poziomie 33 miliardów dolarów, a ponad 93 000 naszych pracowników współpracuje z klientami na całym świecie. 3M od lat angażuje się w innowacje. Budując przestrzeń do poszukiwania nowych rozwiązań, zachęcamy i wspieramy naszych pracowników do podejmowania ryzyka w wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Czerpiemy z różnorodności, co owocuje innowacyjnością. U nas możesz wykorzystać swój talent, tworząc rozwiązania, które mają znaczenie.

RTR Specialist - Business Accounting

Job description

  • Performing the month end close process from Business Accounting perspective, including data gathering, consolidation and review of margins, revenue and costs by country or business groups 
  • Driving the preparation of revenue and cost accruals/deferrals  
  • Summarizing all findings for Controllers to support discussions with the business 
  • Creation and analysis of business cases  
  • Supporting one business unit (or multiple divisions) through delivery of effective management information 
  • Production and/or coordination of monthly business review packs 
  • Providing insight of financial performance through accurate, timely and relevant reporting 
  • Interpretation and clear communication of results, reports and analysis 
  • Continuous review and improvement of management information 
  • Raising queries to Finance colleagues based on analysis and insights into Management Information 
  • Performing ad hoc tasks and reporting related to business accounting requested by line or functional manager 

Requirements

  • General and business/management accounting knowledge is desired 
  • Good understanding of financial processes 
  • Bachelor degree in Finance/Accounting 
  • Min 4 years of relevant working experience 
  • Good knowledge of financial statements 
  • Experience in Financial SSC/GSC or working in International environment
  • Good team player working towards common group targets but also leading initiatives 
  • High standard of verbal and written communications skills in English 
  • Must have an very good analytical skills and the ability to collaborate with a multi-department team 
  • Must be a results oriented professional with good problem-solving skills 
  • Ability to multi-task, work independently and/or within a team, pay attention to detail and meet deadlines  
  • Assured self-starter on relevant projects and work is a plus 
  • Good MS Excel & PowerPoint skills 
  • Knowledge of finance systems&tools is an advantage (SAP FI/CO, PeopleSoft, BIBW, BPC, QlikView)

What do we offer

  • Private medical care 
  • Life insurance 
  • Retirement scheme 
  • Multisport card 
  • Opportunity to work globally as part of an international organization 
  • Work in a dynamic, respectful, inclusive and friendly environment with open door policy 
  • Unique organizational culture focused on collaboration and problem solving 
  • Professional training and onboarding package

3M Service Center EMEA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Dubois 41 jako administrator danych informuje, iż dane osobowe kandydatów podane w przesłanych dokumentach będą przetwarzane w celu rekrutacji. Kandydatowi przysługuje prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania, podanie danych jest dobrowolne.

Przesłane przez kandydata dokumenty winny zawierać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przypadku zawarcia w nich danych w zakresie szerszym niż wymagany przepisami kodeksu pracy oraz w sytuacji gdy kandydat chce, aby dane zostały zamieszczone w bazie kandydatów do pracy.

Ogłoszenie archiwalne