Senior Payroll Analyst EMEA

Grafton Recruitment

  • Kraków

    Kraków, Lesser Poland
  • offer expired over a month ago
  • contract of employment
  • full-time
  • senior specialist (Senior), expert
  • hybrid work
  • remote recruitment

Recruitment for

For our Client, new Company on Krakow market which has built a SSC structures we are looking for a candidate to position of Senior Payroll Analyst EMEA.

Your responsibilities

  • Coordinate the processing of all global payroll cycles through provider including regular payroll runs and offcycles

  • Checking all payroll reports to identify payroll issues before processing

  • Lead and provide guidance regarding the time systems on various payroll/time projects

  • Reconciling payroll to the general ledger and coordination for all global payroll funding and third-party payments

  • Answering employee’s payroll inquiries

  • Assist with year-end processes for all countries

  • Reviewing all retro pay adjustments for accuracy

  • Prepare payroll forecast versus actual report for analysis and to provide to Treasury for forecast

  • Work with provider as payroll’s point of contact to resolve all processing issues

  • Establish and maintain measurable global payroll metrics to identify areas of strength and areas needing improvement.

  • Report metrics and SLA results

Employer requirements

  • University degree

  • Fluent knowledge of English

  • 3-5 years of experience on simmilar position

  • Experience in EMEA payroll (especially Belgium, Sweden, France, UK)

  • Experience in answering employees on global payroll problems

  • Experience with SAP/Success Factors and Ms Office (Excel)

  • Experience in outsourced payroll organization will be an asset

  • High level of integrity, confidentiality, and commitment to accuracy

  • Very good communication and ability to build solid relationships

  • Strong interpersonal skills and proactive team work approach

  • Ability to multitask, work under pressure and proactively identify and solve issues

Benefits

  • sharing the costs of sports activities

  • private medical care

  • life insurance

  • extra social benefits

  • Trainings

  • Office in city centre

Grafton Recruitment

Grafton Recruitment jest międzynarodową agencją doradczą działającą w obszarze HR, zajmującą się rekrutacją specjalistów oraz kadry zarządzającej średniego szczebla. Kompleksowo wspiera projekty typu greenfield, dokonuje analizy planów inwestycyjnych i ekspansji pod kątem potencjału rynku, infrastruktury i zasobów ludzkich. Działa zgodnie z najwyższymi standardami, koncentrując się na efektywności i budowaniu trwałych relacji z firmami i kandydatami. Świadczy usługi w całej Polsce, stacjonarne biura znajdują się w Warszawie Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Łodzi, prowadzi projekty w Trójmieście. W Polsce świadczy usługi od 1997 roku, od 2018 roku jest częścią Gi Group, jednego z globalnych liderów świadczących usługi na rzecz rozwoju rynku pracy. Więcej: www.grafton.pl

Scroll to the company’s profile