Oferta pracy

Sourcing Manager (APT) with German

Wyser Sp. z o.o.

  • Warszawa

    Warszawa, Masovian
  • valid for 18 days
    until: 23 Jul 2022
  • contract of employment, B2B contract
  • full-time
  • manager / supervisor, team manager
  • home office work

Recruitment for

For our Client, who designs and develops global workforce and procurement solutions for larges comapnies within whole world, we are looking for Sourcing Manager (APT) with German.

Our Client is an international service provider company for recruitment process outsourcing (RPO), vendor management system (VMS), managed services program (MSP), direct sourcing,science, technology, engineering, payroll & contractor validation services.

As a Sourcing Manager you will take responsibility for implementing and managing the full supplier lifecycle for third party resources on behalf of the customers all over Europe.

As a member of an ambitious global organization, you will be independent collaborator, a highly active and resilient member of the European Supplier Partnership & Engagement team driving the business forward.

Your responsibilities

  • In depth understanding of third-party resource markets (e.g. temporary labor, freelancer, agencies etc.) across Europe

  • In-depth category, supplier and marketplace knowledge

  • Understanding of customer requirements, experience in third party resource procurement processes and total cost of ownership practices

  • Market analysis

  • Financial analysis and recommendations

  • Contract terms, development of negotiation strategies and supplier negotiation

  • Risk assessments and mitigation, stakeholder engagement, and continuous cost and performance improvement activities

  • This role also requires a sophisticated level of relationship management interfacing with supply base, requiring balancing of interests to maintain mutually beneficial business outcomes

  • Guiding and supporting the customers in MSP projects and initiatives, demand/consumption management strategies, and on-going support to deliver to forecasted business needs and key performance goals

  • Identify and address all purchasing needs of customer

  • Source qualified suppliers and negotiate optimal agreements (often complex and of high-value)

  • Execute effective supplier negotiations

  • Build appropriate supplier relationships and drive rationalization strategies

  • Manage the RFP / RFQ and RFI process

  • Drive continuous cost improvement, supplier base rationalization, supplier relationship management, resolve critical supply issues, develop and establish new part pricing and terms

  • Develop suppliers in support of our value stream, business and company objectives

Employer requirements

  • Excellent knowledge of strategic sourcing tools such as Fieldglas, Ariba, Beeline, IQN, Acceleration

  • Minimum 2 years experience in the Human Resources / Staffing industries with specific applied experience in dealing with temporary labor suppliers

  • Fluent English, German will be an advantage

  • Demonstrated understanding of entire supply chain and cost drivers

  • Strong negotiation and contract creation skills

  • Strong verbal and written communication skills

  • Demonstrated data and financial analysis capability

  • Solid project management and continuous improvement skills required

  • German language is a must (minimum C1)

  • English (B2-C1) is a must

What employer offers

  • Flexible working hours & working from home opportunities

  • Medical care and Multisport card

  • Development in an international organization

  • Employment contract

  • Benefits

  • sharing the costs of sports activities

  • private medical care

  • remote work opportunities

  • flexible working time

Wyser Sp. z o.o.

Jesteś w miejscu, w którym łączymy utalentowanych managerów średniego i wyższego szczebla z rozwijającymi się firmami.

Wyser należy do globalnego Holdingu Gi Group, jesteśmy obecni w 13 krajach na całym świecie,: Brazylii, Bułgarii, Chinach, Francji, Węgrzech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Hiszpanii i Turcji.

Jako zespół wierzymy w moc długofalowych relacji i wspieramy kandydatów na każdym szczeblu ich kariery zawodowej. Patrzymy na rynek z dwóch perspektyw: firm i kadry managerskiej. Dzięki "szytym na miarę" rozwiązaniom, umożliwiamy właściwe dopasowanie oczekiwań rozwijających się organizacji i utalentowanych managerów.

Nasz zespół składa się z doświadczonych konsultantów mających szeroką wiedzę w określonych specjalizacjach oraz dużą znajomość rynku. Wspieramy firmy w analizie ich potrzeb i przeprowadzeniu procesów rekrutacyjnych, dopasowując profil kandydatów do specyfiki działalności firmy. Kandydatom poszukującym nowych wyzwań zawodowych zapewniamy profesjonalne doradztwo nie tylko podczas procesu rekrutacyjnego, ale również w konsekwentnym budowaniu ścieżki zawodowej.

Pomożemy Tobie znaleźć odpowiednie i indywidualnie dopasowane rozwiązania w zakresie procesów rekrutacyjnych, w obszarach specjalizacji którymi się zajmujemy.

Znamy rynek i uważnie śledzimy trendy, dzięki czemu potrafimy przewidzieć i wyprzedzać zachodzące zmiany. Cenimy dokładność oraz skrupulatność i nie uznajemy kompromisów. Nasza współpraca jest w pełni partnerska, co pozwala na nawiązywanie długofalowych relacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o indywidualnym modelu współpracy? A może szukasz nowych wyzwań zawodowych? Skontaktuj się z nami!

Scroll to the company’s profile