Oferta pracy

Sourcing Manager (Staffing Agencies - Temporary Work)

Wyser Sp. z o.o.

  • Kraków

    Kraków, Lesser Poland
  • offer expired 13 days ago
  • contract of employment
  • full-time
  • manager / supervisor
  • home office work, hybrid work
  • Immediate employment

Recruitment for

For our Client, who designs and develops global workforce and procurement solutions for larges comapnies within whole world, we are looking for Sourcing Manager (Staffing Agencies - Temporary Work).

Our Client is a international service provider company for recruitment process outsourcing (RPO), vendor management system (VMS), managed services program (MSP), direct sourcing,science, technology, engineering, payroll & contractor validation services.

As a Sourcing Manager you will take responsibility for implementing and managing the full supplier lifecycle for third party resources on behalf of the customers all over Europe.

As a member of an ambitious global organization, you will be independent collaborator, a highly active and resilient member of the European Supplier Partnership & Engagement team driving the business forward.

Your responsibilities

  • In depth understanding of third-party resource markets (e.g. temporary labor, freelancer, agencies etc.) across Europe

  • In-depth category, supplier and marketplace knowledge

  • Understanding of customer requirements, experience in third party resource procurement processes and total cost of ownership practices

  • Market analysis

  • Financial analysis and recommendations

  • Contract terms, development of negotiation strategies and supplier negotiation

  • Risk assessments and mitigation, stakeholder engagement, and continuous cost and performance improvement activities

  • This role also requires a sophisticated level of relationship management interfacing with supply base, requiring balancing of interests to maintain mutually beneficial business outcomes

  • Guiding and supporting the customers in MSP projects and initiatives, demand/consumption management strategies, and on-going support to deliver to forecasted business needs and key performance goals

  • Identify and address all purchasing needs of customer

  • Source qualified suppliers and negotiate optimal agreements (often complex and of high-value)

  • Execute effective supplier negotiations

  • Build appropriate supplier relationships and drive rationalization strategies

  • Manage the RFP / RFQ and RFI process

  • Drive continuous cost improvement, supplier base rationalization, supplier relationship management, resolve critical supply issues, develop and establish new part pricing and terms

  • Develop suppliers in support of our value stream, business and company objectives

Employer requirements

  • Excellent knowledge of strategic sourcing tools such as Fieldglas, Ariba, Beeline, IQN, Acceleration

  • Minimum 2 years experience in the Human Resources / Staffing industries ​with specific applied experience in dealing with temporary labor suppliers

  • Fluent English, German will be an advantage

  • Demonstrated understanding of entire supply chain and cost drivers

  • Strong negotiation and contract creation skills

  • Strong verbal and written communication skills

  • Demonstrated data and financial analysis capability

  • Solid project management and continuous improvement skills required

What employer offers

  • Flexible working hours & working from home opportunities

  • Medical care and Multisport card

  • Development in an international organization

  • Employment contract

  • Benefits

  • sharing the costs of sports activities

  • private medical care

  • remote work opportunities

  • flexible working time

Wyser Sp. z o.o.

Jesteś w miejscu, w którym łączymy utalentowanych managerów średniego i wyższego szczebla z rozwijającymi się firmami.

Wyser należy do globalnego Holdingu Gi Group, jesteśmy obecni w 13 krajach na całym świecie,: Brazylii, Bułgarii, Chinach, Francji, Węgrzech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Hiszpanii i Turcji.

Jako zespół wierzymy w moc długofalowych relacji i wspieramy kandydatów na każdym szczeblu ich kariery zawodowej. Patrzymy na rynek z dwóch perspektyw: firm i kadry managerskiej. Dzięki "szytym na miarę" rozwiązaniom, umożliwiamy właściwe dopasowanie oczekiwań rozwijających się organizacji i utalentowanych managerów.

Nasz zespół składa się z doświadczonych konsultantów mających szeroką wiedzę w określonych specjalizacjach oraz dużą znajomość rynku. Wspieramy firmy w analizie ich potrzeb i przeprowadzeniu procesów rekrutacyjnych, dopasowując profil kandydatów do specyfiki działalności firmy. Kandydatom poszukującym nowych wyzwań zawodowych zapewniamy profesjonalne doradztwo nie tylko podczas procesu rekrutacyjnego, ale również w konsekwentnym budowaniu ścieżki zawodowej.

Pomożemy Tobie znaleźć odpowiednie i indywidualnie dopasowane rozwiązania w zakresie procesów rekrutacyjnych, w obszarach specjalizacji którymi się zajmujemy.

Znamy rynek i uważnie śledzimy trendy, dzięki czemu potrafimy przewidzieć i wyprzedzać zachodzące zmiany. Cenimy dokładność oraz skrupulatność i nie uznajemy kompromisów. Nasza współpraca jest w pełni partnerska, co pozwala na nawiązywanie długofalowych relacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o indywidualnym modelu współpracy? A może szukasz nowych wyzwań zawodowych? Skontaktuj się z nami!

Scroll to the company’s profile