Oferta pracy

Specjalista ds. Księgowości

PGNIG TERMIKA ENERGETYKA ROZPROSZONA sp. z o.o.O firmie

  • Wrocław, dolnośląskie

  • Ogłoszenie wygasło 24 dni temu
  • Umowa o pracę
  • Pełny etat
  • Specjalista

Spółka PGNiG TERMIKA Energetyka Rozproszona sp. z o.o. jest koncesjonowanym przedsiębiorstwem zajmującym się wytwarzaniem, przesyłaniem i dystrybucją ciepła oraz wytwarzaniem energii elektrycznej w wysokosprawnej kogeneracji, wchodzącym w skład Grupy Kapitałowej Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Przedmiot działalności Spółki:

Wytwarzanie, przesyłanie i dystrybucja oraz sprzedaż ciepła.

Wytwarzanie i sprzedaż energii elektrycznej w wysokosprawnej kogeneracji.

Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych w obszarze energetyki rozproszonej.

Specjalista ds. Księgowości

Zakres obowiązków:

  1. Wsparcie Głównego księgowego w przygotowywaniu rocznego budżetu, forecastu, planu wieloletniego oraz kontrola ich realizacji i analiza odchyleń
  2. Uczestnictwo w sporządzaniu sprawozdań finansowych oraz współpraca z biegłym rewidentem.
  3. Analizowanie rentowności według produktów, kanałów dystrybucji, klientów itp.
  4. Wykonywanie kalkulacji dotyczących oceny rentowności planowanych projektów
    i inwestycji
  5. Wykonywanie kalkulacji na potrzeby działu księgowości: wyliczenia rezerw
    i odpisów aktualizacyjnych
  6. Wystawianie i księgowanie faktur sprzedażowych.
  7. Księgowanie dokumentów kosztowych, w tym weryfikacja poprawności realizowanych księgowań.
  8. Analiza rozrachunków i kontrola windykacyjna.
  9. Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  10. Prowadzenie i kontrola rozliczeń projektów inwestycyjnych w Spółce
  11. Sporządzanie analiz i raportów finansowych na wewnętrzne potrzeby firmy: dla kierownictwa lub dla innych działów
  12. Uczestniczenie w okresowym raportowaniu, zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w GK PGNiG oraz według określonych standardów rachunkowości.
  13. Sporządzanie biznes-planów
  14. Wykonywanie analiz technicznych i ekonomicznych ukierunkowanych na poprawę efektywności funkcjonowania obiektów wytwórczych należących do Spółki.
  15. Przygotowywanie zestawień, raportów, analiz i podsumowań z projektów realizowanych w obszarze,
  16. Określanie kosztów oraz uzysków wdrażania usprawnień i niezbędnych zasobów      w Spółce.
  17. Prowadzenie inwentaryzacji majątku Spółki

Obszar administracyjny

  1. Wykonywanie raportów i notatek na potrzeby Organów Spółki.
  2. Dbałość o dobry wizerunek firmy, godne jej reprezentowanie.
  3. Obowiązek zachowania tajemnicy służbowej

Zakres obowiązków i odpowiedzialności Pracownika wynika także z postanowień Umowy Spółki Pracodawcy oraz z zakresu udzielonych Pracownikowi pełnomocnictw.

Zakres uprawnień i odpowiedzialności

  1. Podpisywanie pod pieczątką określającą swoje stanowisko, imię i nazwisko, dokumentów i pism w zakresie powierzonych obowiązków.
  2. Korzystanie z uprawnień wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
  3. Składanie skarg, notatek służbowych i wniosków.
  4. Prawidłowość danych liczbowych zawartych w sprawozdaniach, notatkach, planach rozwojowych i gospodarczych podawanych na zewnątrz.
  5. Rzetelne i terminowe wykonywanie obowiązków wynikających z wewnętrznych dokumentów, w tym Regulaminów, uchwał Organów Spółki, zarządzeń Zarządu, zaleceń itp.
  6. Zapewnienie właściwej realizacji przydzielonych zadań oraz innych prac zleconych przez przełożonego.
  7. Nadzór nad prawidłowym sporządzaniem i obiegiem dokumentacji wewnętrznej
    i zewnętrznej wraz z terminowym przekazywaniem jej do kompetentnych komórek organizacyjnych.

Wymagania:

  1. Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku.
  2. Znajomość pakietu programu Excel - poziom zaawansowany - warunek konieczny.
  3. Wykształcenie wyższe preferowane: finanse, rachunkowość, ekonomia,
  4. Praktyczna wiedza z zakresu rachunkowości i znajomości przepisów podatkowych
  5. Mile widziana znajomości MSR/MSSF
  6. Znajomość programów Insert Navireo
  7. Znajomość regulacji krajowych i UE dotyczących branż ciepłowniczej i elektroenergetycznej.
  8. Umiejętność analitycznego myślenia.
  9. Umiejętność organizacji pracy własnej, dokładność i rzetelność.
  10. Znajomość j. angielskiego - poziom komunikatywny (B1).
  11. Prawo jazdy kat. B.

Oferujemy:

  1. Pełną wyzwań pracę w dynamicznie w rozwijającej się Spółce wchodzącej w skład GK PGNiG.
  2. Umowę o pracę na pełen etat, zapewniającą stabilność zatrudnienia.
  3. Możliwość rozwoju zawodowego i osobistego.
  4. Program profesjonalnych szkoleń.
  5. Pakiet dodatkowych benefitów: opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta sportowa.
     

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji klikając w przycisk aplikowania.

Ogłoszenie archiwalne

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Aktualne oferty pracodawcy