Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę

Stanowisko Urzędnicze w Referacie Centralnych Rozliczeń Podatku VAT w Biurze ds. Podatku VAT

Urząd Miasta Krakowa

Urząd Miasta Krakowa

plac Wszystkich Świętych 3/4

Kraków

PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W REFERACIE CENTRALNYCH ROZLICZEŃ PODATKU VAT
W BIURZE DS. PODATKU VAT
W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA
PL. WSZYSTKICH ŚW. 3-4, 31-004 KRAKÓW
(NR REF. (2-BV-2021) – (2 ETATY)

Oferujemy:

  • Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
  • Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
  • Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
  • Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
  • Dostęp do najnowszych technologii.
  • Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
  • Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji w centrum Krakowa.
  • Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
  • Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członków rodzin, karty MultiSport.

Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:

1. Wymagania niezbędne (formalne):

  • obywatelstwo polskie,
  • wykształcenie wyższe (preferowany kierunek: prawo, ekonomia),
  • pozostałe wymagania określone dla stanowisk urzędniczych w art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych.

*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru).
* wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.

Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
 

2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

  • znajomość przepisów (ustaw wraz z przepisami wykonawczymi) o podatku od towarów i usług;
  • znajomość ustawy Ordynacja podatkowa;
  • znajomość ustawy o samorządzie gminnym;
  • umiejętność sporządzania pism zawierających wyjaśnienia dotyczące stosowania przepisów w zakresie podatku VAT,
  • umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w zakresie podatku od towarów i usług,
  • komunikatywność i umiejętności jasnego formułowania wypowiedzi;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych w zakresie: prawo, ekonomia.
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).

Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.

3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

  • Udzielanie Jednostkom Organizacyjnym GMK oraz komórkom organizacyjnym UMK wyjaśnień i rekomendacji w zakresie stosowania przepisów dotyczących podatku od towarów i usług oraz ujednolicanie zasad związanych ze stosowaniem przez poszczególne Jednostki Organizacyjne GMK przepisów dotyczących rozliczania tego podatku.
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania Jednostek Organizacyjnych GMK oraz komórek organizacyjnych UMK, dotyczących stosowania ustawy o podatku od towarów i usług oraz przepisów wykonawczych obowiązujących w tym zakresie.
  • Sporządzanie projektów wniosków do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie dla Gminy Miejskiej Kraków indywidualnych interpretacji podatkowych lub Wiążących Informacji Stawkowych.
  • Sporządzanie projektów pism w ramach prowadzonych postępowań sądowych przed WSA i NSA, we współpracy z kancelarią prawną.
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi do organów podatkowych, udzielanych w toku prowadzonych wobec GMK czynności sprawdzających, czynności kontrolnych czy postępowania podatkowego, a także bieżących wniosków albo informacji kierowanych do tego organu w toku realizowanych zadań.
  • Współpraca z kancelarią prawną w zakresie stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług a także przepisów wykonawczych do tej ustawy.
  • Sporządzanie analiz i zestawień w zakresie rozliczeń podatku VAT na podstawie zbiorczych lub cząstkowych deklaracji cząstkowych lub pozyskanych informacji od Jednostek Organizacyjnych GMK.
  • Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie zadań wykonywanych przez Biuro ds. Podatku VAT.
  • Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje radnych, wnioski Komisji RMK, interwencje poselskie i senatorskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
  • Przygotowywanie materiałów i informacji prasowych.
  • Realizacja zadań związanych z wykonywaniem budżetu Biura (płatności) – w zakresie zadań realizowanych przez Biuro.
  • Bieżące zapoznawanie się z przepisami prawnymi i komentarzami w zakresie podatku VAT, a także z orzecznictwem organów podatkowych i polskich sądów administracyjnych oraz sądownictwa europejskiego.
  • Obsługa aplikacji, systemów i podsystemów służących do wykonywania zadań związanych z realizacją zadań Biura.
  • Przechowywanie dokumentacji zgromadzonej w zakresie realizacji zadań oraz czynności związane z archiwizacją dokumentacji.

4. Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:

  • pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
  • wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
  • stanowisko : Podinspektor.
  • miejsce pracy: Biuro ds. Podatku VAT,
  • siedziba Biura: Kraków, Plac na Stawach 1,
  • wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3500 zł do 4500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.

Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku: BRAK 

Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 5 grudnia 2021 roku.

Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 10 grudnia 2021 roku o godz. 9.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).

O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy. Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.

Ogłoszenie archiwalne